De tweede week

De tweede week

Maandag 6 Februari – vrijdag 10 Februari

Deze week kon worden verder gewerkt aan de KLM opdracht, na het weekend te hebben nagedacht over de mogelijkheden kwam ik met een hoop nieuwe inzichten. Zo is er onderzoek gedaan naar verschillende methoden van surveys beantwoorden, maar ook de mogelijkheden om de resultaten hiervan te weergeven.

Door gedurende dit onderzoek steeds schetsen te maken en aantekeningen vast te leggen was de volgende stap makkelijk te maken. Namelijk het maken van digitale schetsen voor zowel de applicatie als het dashboard.

Na verschillende schetsen te hebben gemaakt van de applicatie waarop vooraf was aangegeven wat voor uiterlijk de voorkeur had kwam ik er achter dat dit niet exact aansloot bij wat ik in mijn onderzoek was tegen gekomen. Om deze reden zijn er ook alternatieven ontworpen om voor te kunnen leggen.

Het dashboard bood veel vrijheid dus het onderzoek was zeker gewenst, hierdoor konden verschillende mogelijkheden worden ontworpen om de resultaten van de surveys te verwerken.

Na veel schetsen vond ik een ontwerp dat naar mijn idee de meeste mogelijkheden bood, deze is verder uitgewerkt dan de anderen.

Na dit te hebben gedaan is het in een overzicht gezet waar toelichting bij is geschreven om  het te laten nakijken voor feedback.

In deze periode heb ik de tijd genomen om het stageverslag op te zetten en hier de bijgehouden aantekeningen te verwerken.

Vervolgens heb ik meegedacht bij een bespreking voor een Ziggo opdracht en ben ik op basis hiervan onderzoek gaan doen naar voorbeelden van klantenservice applicaties. Na dit te hebben onderzocht zijn schetsen gemaakt om te zien welke vormgeving mogelijkheden er waren.

Na dit te hebben onderzocht is begonnen met de vormgeving in Illustrator en Photoshop, na verschillende vormgevingsmogelijkheden te hebben geprobeerd is ervoor gekozen om er 1 verder uit te werken.