Ontwerp Criteria

Op basis van mijn onderzoek heb ik criteria opgesteld voor marketing 3.0, deze heb ik in een lijstvorm samengevoegd met een korte toelichting bij iedere eis.
–
Laagdrempelig
- Door het grote aanbod is het belangrijk om de doelgroep snel en op een makkelijke manier in contact te laten komen met de browser based app.
Snel (bereikbaar)
- Door het opgroeien met technologie en internet is deze doelgroep altijd gewend om snel aan informatie te kunnen komen. Wanneer bijvoorbeeld laden te lang duurt gaan ze door voor een alternatief.
–
Functioneel, nuttig en meerwaarde
- Door het grote aanbod en de wens om alles zo snel mogelijk en effectief te willen doen is het van belang een ervaring te bieden die meerwaarde heeft of een ervaring biedt.
- Voorbeelden; Email applicatie, agenda, applicatie van merk (voor folder, korting, extra acties).
8 Seconden aandacht
- De doelgroep is ongeduldig omdat alle informatie altijd snel tot hun beschikking is, om deze doelgroep vast te houden moet je dan ook in 8 seconden een relevant verhaal weten neer te zetten.
- Voorbeelden; snapchat, youtube reclame, reclame televisie, muziek.
Authentiek
- Een merk of bedrijf moet trouw blijven aan zijn eigen identiteit en niet die van de doelgroep na willen doen. Dit nadoen zorgt voor irritaties en ongeloofwaardigheid.
- Voorbeelden; Unox, Coca Cola, Apple.
Beeldcommunicatie
- Door minimaal gebruik te maken van tekst en meer van beeld is een snelle communicatie mogelijk, 1 beeld zegt immers meer dan duizend woorden.
- Voorbeelden; Tinder, Instagram, pinterest, snapchat.
–
Snelle interactie en communicatie
- Met mate mag het merk of bedrijf zelf ook communiceren met de gebruiker, mits er een acceptabel aantal notificaties worden gegeven.
- Voorbeelden; whatsapp, facebook, snapchat.
Relevant, locative media
- Deze doelgroep wordt overspoeld met berichten en notificaties het is dan ook erg belangrijk om enkel relevante informatie aan hen te tonen.
- Voorbeelden; Pokemon go, google maps.
Eenvoudige interactie
- Deze generatie is opgegroeid met technologie en internet, eenvoudig is voor hen dan ook de huidige interactie en ontwikkelingen.
- Voorbeelden; Swipen, tikken, dubbel tikken, typen, fotografie.
Persoonlijk en adjustable
- Door gebruikers de kans te geven om content te personaliseren ontstaan er nieuwe mogelijkheden voor merk/bedrijf en gebruiker.
- Voorbeelden; snapchat, instagram, facebook.
–
Mobile only
- Deze doelgroep bevind zich bijna non stop op hun smartphone, de focus voor een campagne moet dan ook hier liggen voor optimaal resultaat.
–
Delen, sociaal
- Deze doelgroep is het gewend om altijd en overal sociaal te zijn en hun leven op de beste momenten te kunnen delen met hun sociale kringen. Hun imago is verbonden met hun digitale profielen.