De stageopdracht
Het onderzoeken, bedenken en prototypen van een interactie om klanten op een actieve manier een aanbod te laten ontdekken en een belevenis te bieden op hun mobiele telefoon.
Hierbij kan gedacht worden aan de mogelijkheden van nu, over een jaar of 5 jaar vooruit; bijvoorbeeld een personalised video, virtual reality, augumented reality en/of mobile interaction. Hierbij rekening houdend met dat messenging en video ook een grote rol speelt die nog altijd groeit.
Binnen deze opdracht zal worden gekeken naar hoe de campagne moet worden vormgegeven/opgezet om de juiste reactie bij de consument teweeg te brengen; activeren, motiveren, aanzetten tot handelen, begeleiden.
De consument moet hier blij van worden, en gevoel van voldoening krijgen, bij de ervaring staat eenvoud voor de gebruiker, een ervaring bieden, interactiviteit, een klik & klaar ervaring centraal.
Om dit aan te tonen zal ook het gevoel dat in de verschillende stadia van de campagne-flow willen achterlaten/ laten ervaren en de belangrijkste doelen worden uitgewerkt.
Met resultaat moet naar een bedrijf gegaan kunnen worden en laten zien hoe een ‘interactieve cross & upsell campagne’ met mobile als uitgangspunt er voor hen uit kan zien. Het ‘uitgewerkte concept’ moet geschikt zijn en toepasbaar voor meerdere klanten (cookie cutter = design once & sell multiple times).
De stage
Gedurendede stage periode is het doel om meer te leren over marketing, concepting, vormgeving, ontwerp voor mobiel waar ik me het afgelopen halfjaar juist heb gericht op Informatie en interactie.
Uiteraard zal ik de opgedane kennis van het halfjaar ook gedurende mijn stage verder willen toepassen om hier meer ervaring en kennis over op te doen. Hier onder valt UI en UX aspecten.
Verder wil ik leren hoe een mobile ervaring kan worden opgezet en toegepast binnen marketing. En hoop ik meer handigheid te krjgen in Adobe photoshop, Illustrator, Indesign en andere software door het vaak te gebruiken.
Plan van aanpak
Door mee te werken aan lopende en nieuwe projecten worden verschillende aspecten van het proces ervaren. Zo zal er in de concepting fase meer kennis worden opgedaan over marketing, campagnes, en de mogelijkheden van mobiel.
Waar in de fase van vormgeving meer ervaring kan worden opgedaan met de adobe software waardoor dit makkelijker wordt.
Het toepassen van de kennis uit het verdiepingsemester zit in zowel de concepting als vormgevingfases. Hier is UI en UX zeer belangrijk waardoor dit geen probleem zal zijn.